1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. مشاوره رایگان جهت حمل و نقل هوایی کالا

حمل و نقل هوایی چیست؟

هنگامی که روش‌های حمل و نقل بین‌المللی را مرور می‌کنیم، به حمل و نقل هوایی می‌رسیم. روشی که نه تنها در حمل مسافران بلکه در حمل بار و شخصی نیز بسیار پرطرفدار بوده است. در حمل و نقل هوایی از روش‌های مختلفی برای حمل کالاهای تجاری و شخصی استفاده می‌شود. هریک از روش‌ها با توجه به میزان امکانات و خدماتی که در آنها ارائه می‌شود، دسته‌بندی می‌گردد.

بطور معمول حدود یک‌درصد از حمل و نقل اجسام سنگین در دنیا توسط هواپیما انجام می‌شود با این حال یکی از مهم‌ترین نوع حمل و نقل در دنیا، حمل و نقل بار سنگین با استفاده از هواپیما می‌باشد. ارسال هوایی، سرویس انتقال بسته‌ها از طریق خطوط هوایی است. با توجه به شرایط جغرافیایی مناطق، ارسال هوایی بسته ها می‌تواند منجر به سرعت بخشیدن به فرایند ارسال بسته ها و کالاها به مناطق مختلف شود.

اگر قصد ترخیص کالا از گمرک یا حمل و نقل هوایی در کوتاهترین زمان و با کمترین قیمت را دارید؛ از ترخیص کاران رسمی ما کاملا رایگان 02126372557  مشاوره دریافت کنید. 

مشاوره خدمات حمل و نقل هوایی کالا

طی چند دهه گذشته، حمل و نقل هوایی و خدمات آن چهره‌ای نوین به صنعت لجستیک در جهان بخشیده است. شرکت‌های بازرگانی مختلف از جمله شرکت بازرگانی ترخیص کالا شاهان پاشا با بهره‌گیری از آخرین روش‌ها و استانداردهای حمل و نقل هوایی قادر است این نوع خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهد.

همه‌ ما کشتی‌های کانتینری یا بار فله‌ای عظیم را در افق دیده‌ایم که به سمت بندر بعدی خود حرکت می‌کنند اما تا به حال محفظه باربری هواپیما که می‌بینیم که در باند فرودگاه در انتظار بلند شدن است، چه چیزی وجود دارد؟ طیف گسترده‌ای از کالا ها را می‌توان با حمل و نقل هوایی در سراسر جهان حمل کرد و البته بزرگترین مزیت با این حمل و نقل عنصر سرعت است. می‌توانید زمان واردات یا صادرات بسته دلخواه خود را ترسیم کنید که از طریق راه‌های هوایی کمترین زمان و از طریق دریایی هفته‌ها و از راه‌های دیگر شاید ماه‌ها طول بکشد.

با این حال، حمل و نقل هوایی بدون شک گزینه گران‌تری نسبت به حمل و نقل دریایی است زیرا مشتری برای سرعت، حق بیمه پرداخت می‌کند. صنعت هوانوردی به شدت توسط نهادهای مختلف ملی و بین‌المللی که استانداردهای ایمنی هواپیما، خلبانان و کالاهایی را که تنظیم می‌کنند، کنترل می‌شود. محدودیت‌ها، مقررات و دستورالعمل های خاصی برای حمل و نقل کالاهای خطرناک در مورد امنیت‌های هوایی و زمینی وجود دارد.

حمل و نقل هوایی یکی از سریع‌ترین روش‌های حمل و نقل بین‌المللی بار در جهان است. همکاری این مجموعه با معتبرترین خطوط هوایی بین‌المللی چین و دبی و همچنین استفاده از دو خط هوایی مستقیم و غیر مستقیم فرودگاه امام خمینی(ره) این امکان را فراهم کرده تا خدمات حمل و نقل هوایی بین‌المللی از سراسر جهان را ارائه کنیم. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان حمل و نقل هوایی کالا، کارشناسان ما در شاهان پاشا آماده خدمت به شما عزیزان می‌باشند.

حمل و نقل هوایی چیست ؟

حمل بار هوایی در واقع یکی از روش‌های حمل و نقل بین المللی می‌باشد که برای انتقال محموله‌ به سراسر دنیا با استفاده از هواپیما، جت، هلیکوپتر، موشک و هواپیماهای بدون سرنشین صورت می‌گیرد. اگر قصد حمل و یا انتقال یک کالای ارزشمندی را دارید حمل و نقل هوایی می‌تواند یکی از روش‌های امن و سریع برای حمل آن‌ها باشد.

حمل نقل هوایی از کم ریسک‌ترین و در عین حال گران‌ترین روش حمل و نقل بین المللی برای صادرات و واردات کالا و بار به شمار می‌رود. از حمل نقل هوایی برای ارسال کالای سبک و گران‌قیمت به مقصد در کم‌ترین زمان استفاده می‌کنند.

انواع حمل و نقل هوایی

محموله های هوایی بر اساس نوع استفاده و مبدأ به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

  • اولین نوع حمل و نقل هوایی شامل جمع‌آوری محصول از فرستنده و تحویل آن به گیرنده است
  • نوع دوم شامل جمع‌آوری کالا از فرودگاه مبدأ و تحویل آن به فرودگاه مقصد می‌باشد، یعنی اصلا لازم نیست کالا درب منزل گیرنده تحویل داده شود.
  • نوع سوم شامل جمع‌آوری کالا از فرستنده به فرودگاه مورد نظر است.

عوامل موثر بر هزینه حمل و نقل هوایی چیست ؟

  • جهت مسیر
  • ماهیت محصول
  • وزن

این موارد از مهمترین عوامل موثر بر هستند اما هزینه‌ حمل و نقل هوایی بسته به عوامل مختلف متفاوت است و این عوامل عبارتند از ؛

  • روش‌های مختلف حمل و نقل هوایی
  • نوع بسته‌ بندی
  • نوع محصول
  • مبدأ و مقصد

مزایای حمل و نقل هوایی

مهمترین ویژگی حمل و نقل هوایی تسریع در دسترسی مردم به کالاهای تجاری و غیر تجاری که همیشه مورد توجه تجار و افراد بوده است. زیرا این روش به دلیل سرعت بالا در جابجایی کالاهایی که ایمنی و حساسیت آنها مهم است بهترین گزینه است .  از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • سرعت ارسال سفارشات به مقصد در سریع‌ترین زمان ممکن
  • طیف وسیعی از کالا را شامل می‌شود.
  • امنیت بالایی به هنگام ارسال بار به مقصد ارائه می‌کند.

آیا ماهیت کالا بر هزینه حمل و نقل تأثیر می‌ گذارد؟

هزینه‌های حمل ونقل از طریق هوایی یا توجه به ماهیت آن متفاوت است، برخی از کالاها بدون نیاز به شرایط طبیعی و مراقبت‌های خاصحمل می‌شوند و برای هواپیما خطرناک نیستند اما برخی از کالاها در کلاس‌های خطرناک قرار می‌گیرند، این کالاها باتوجه به شرایط خاص خود باید از قبل هماهنگ شده و سپس ارساا شوند.

سازمان نظارتی بر حمل و نقل هوایی هزینه‌های خاصی را برای این کالاها درنظر می‌گیرند

هزینه بسته ‌بندی در حمل و نقل هوایی چقدر است؟

برخی از کالاها نیاز به بسته‌بندی خاص دارند یا در اصطلاح پک،ریپک که بسته به وزن کالا و اقدامات انتخاب شده در مقصد، هزینه بسته‌بندی متفاوت خواهد بود.

بارنامه هوایی (Air Waybill) چیست؟

بارنامه‌ی هوایی جزء اطلاعاتی است که در حمل ونقل هوایی زیاد به چشم می‌خورد. بارنامه‌ی هوایی در این نوع حمل و نقل به عنوان رسید مالکیت کالا بوده و قابل معامله نمی‌باشد. بارنامه‌ی هوایی صرفا برای گرفتن حواله کالا از شرکت هواپیمایی است که حمل‌کننده بار بوده است.

بارنامه های‌ هوایی شامل دوازده نسخه می‌باشد که فقظ سه نسخه آنها اصل بوده و مابقی مربوط به شرکت های هوایی می‌باشد. فقظ باید بدانید این سه نسخه مربوط به شرکت حمل کننده‌ی بار، گیرنده‌ی کالا و ارسال کننده‌ی کالا می‌باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله کوشیدیم اطلاعات تقریبا کاملی از حمل و نقل هوایی کالا در اختیار شما قرار دهیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در شرکت بازرگانی شاهان پاشا در ارتباط باشیدحمل و نقل هوایی از لحاظ امنیتی و اطمینان انجام کار تجار و بازرگانان گرامی از امتیاز بالایی برخوردار است اما هزینه‌ی آن نسبت به کالا کاری محاسباتی است که در این امر هم نیز مشاویرن ما می‌کوشند همواره به صرفه‌ترین و مناسب‌ترین پیشنهاد را برای حمل‌و نقل کالای شما اراءه دهند.

حمل و نقل هوایی هر سال کالاهایی به ارزش بیش از 6 تریلیون دلار آمریکا را حمل می کند که معادل 35 درصد تجارت سالانه جهان از نظر ارزش است. تخمین زده می شود که این شامل بیش از 7 میلیارد بسته و 328 میلیارد نامه در سال است. این تعداد زیادی تمبر است!! سهم عمده دیگری که این صنعت می کند اشتغال است: بیش از 68 میلیون نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم با صنعت حمل و نقل هوایی درگیر هستند. به عنوان مثال، سالانه 12000 تن گل از کنیا حمل و نقل هوایی می شود. این امر معیشت کشاورزان را حفظ می کند و با توجه به سرعت تحویل، اطمینان حاصل می کند که شکوفه ها هنگام رسیدن به مقصد خارج از کشور هنوز تازه هستند مزایای حمل و نقل هوایی نامحدود است. علاوه بر جنبه سرعتی که قبلاً به آن اشاره کردیم، حمل و نقل کالا از طریق هوا این امکان را فراهم می کند تا لوازم ضروری را به برخی از غیرقابل دسترس ترین مناطق جهان تحویل دهیم.

نوشتهٔ پیشین
انجام کلیه خدمات حمل و نقل و امورات گمرکی
نوشتهٔ بعدی
مدارک لازم جهت ترخیص کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سایر مقالات
فهرست
تماس با ما